Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Multicultural Literature in the Content Areas: Transforming K-12 Classrooms Into Engaging, Inviting, and Socially Conscious Spaces (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
194
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781475853520

Multicultural Literature in the Content Areas: Transforming K-12 Classrooms Into Engaging, Inviting, and Socially Conscious Spaces (en Inglés)

Lakia M. Scott; Barbara Purdum-Cassidy (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Dura

Multicultural Literature in the Content Areas: Transforming K-12 Classrooms Into Engaging, Inviting, and Socially Conscious Spaces (en Inglés) - Lakia M. Scott; Barbara Purdum-Cassidy

Libro Nuevo

$ 107.605

$ 179.342

Ahorras: $ 71.737

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Multicultural Literature in the Content Areas: Transforming K-12 Classrooms Into Engaging, Inviting, and Socially Conscious Spaces (en Inglés)"

Today's public schools represent a demographic of students that are more diverse than ever before. In turn, culturally responsive and affirming teaching practices should mirror the academic, social, and cultural needs of an ever-increasing population of diverse students. Through multicultural education students can discover the ways they are shaped by their own culture, as well as learn more about others. Multicultural education practices provide mutually beneficial dialogue between cultures, and the pedagogical practices increase learning outcomes for not just the ethnically and racially diverse, but all students who are participatory in the content. This book provides educational stakeholders with culturally relevant and affirming techniques for utilizing multicultural literature as a pedagogical tool in social studies, mathematics, science, and reading. Each chapter provides a brief summary about the selected multicultural text and also contains an instructional strategy to be used. Following this, an inquiry-based lesson is provided with supplementary materials and resources that allow for K-12 differentiation.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes