Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Lesson Study-Based Teacher Education: The Potential of the Japanese Approach in Global Settings (Wals-Routledge Lesson Study Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
220
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.4 cm
Peso
0.51 kg.
ISBN13
9780367478452
N° edición
1

Lesson Study-Based Teacher Education: The Potential of the Japanese Approach in Global Settings (Wals-Routledge Lesson Study Series) (en Inglés)

Jongsung Kim (Ilustrado por) · Nariakira Yoshida (Ilustrado por) · Shotaro Iwata (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

Lesson Study-Based Teacher Education: The Potential of the Japanese Approach in Global Settings (Wals-Routledge Lesson Study Series) (en Inglés) - Kim, Jongsung ; Yoshida, Nariakira ; Iwata, Shotaro

Libro Nuevo

$ 168.786

$ 210.983

Ahorras: $ 42.197

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Lesson Study-Based Teacher Education: The Potential of the Japanese Approach in Global Settings (Wals-Routledge Lesson Study Series) (en Inglés)"

The philosophy of Lesson Study in Japan--teacher ownership, teacher professionalism, student learning-focused dialogue, teacher collaboration, and teacher professional community--has attracted educators and researchers worldwide. However, Lesson Study does not have the same meaning as its original Japanese expression Jugyou Kenkyuu, a combination of two Japanese words--Jugyou meaning instruction or lesson(s) and Kenkyuu meaning study or research. To bridge the gap between Jugyou Kenkyuu and Lesson Study and therefore maximize the potential of Lesson Study in the world, this edited volume provides two "mirrors" for those who wish to reflect on and implement Lesson Study within their own contexts. One section discusses how Lesson Study is utilized in Japanese teacher education and how this system reproduces the very culture of Lesson Study. The other section addresses case studies showcasing Lesson Study implementation in several countries such as the United States, Germany, Norway, Peru, and Uganda and discusses the opportunities and challenges that arise when Lesson Study-based teacher education expands beyond Japan to the rest of the world. This book will appeal to anyone interested in learning about Lesson Study.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes