Llego la Feria del Libro a Buscalibre hasta -10% Dcto en miles de libros!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Jurisdiction and Arbitration Agreements in Contracts for the Carriage of Goods by Sea: Limitations on Party Autonomy (Maritime and Transport law Library) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367243463
N° edición
1

Jurisdiction and Arbitration Agreements in Contracts for the Carriage of Goods by Sea: Limitations on Party Autonomy (Maritime and Transport law Library) (en Inglés)

Jonatan Echebarria FernÁNdez (Autor) · Informa Law From Routledge · Tapa Dura

Jurisdiction and Arbitration Agreements in Contracts for the Carriage of Goods by Sea: Limitations on Party Autonomy (Maritime and Transport law Library) (en Inglés) - Jonatan Echebarria FernÁNdez

Libro Nuevo

$ 205.387

$ 256.734

Ahorras: $ 51.347

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Jurisdiction and Arbitration Agreements in Contracts for the Carriage of Goods by Sea: Limitations on Party Autonomy (Maritime and Transport law Library) (en Inglés)"

Jurisdiction and Arbitration Agreements in Contracts for the Carriage of Goods by Sea focuses on party autonomy and its limitations in relation to jurisdiction and arbitration clauses included in contracts for the carriage of goods by sea in case of any cargo dispute. The author takes the perspective of the shipping companies and the shipowners, as these are the driving forces of the shipping industry due to their strategic importance.The book provides an analysis of the existing law on the recognition and validity of jurisdiction and arbitration clauses in the contracts for the carriage of goods by sea. The author also seeks to provide conclusions and to learn lessons for the future of the non-recognition and the non-enforcement of the clauses in the existing fragmented legal framework at an international, European Union, and national level (England & Wales and Spain). The interface between the different legal regimes reveals the lack of international harmonisation and the existence of ‘forum shopping’ when a cargo interest sues the shipowner or the party to whom the shipowner charters the vessel.This concise book provides a useful overview of existing research, for students, scholars and shipping lawyers

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes