HOT WEEK - Seguimos! Hasta 50% en importados + Envio gratis en compras mayores a $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada International Handbook of Metacognition and Learning Technologies (Springer International Handbooks of Education (28)) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
776
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781441955456
N° edición
2013th

International Handbook of Metacognition and Learning Technologies (Springer International Handbooks of Education (28)) (en Inglés)

Roger Azevedo & Vincent Aleven (Autor) · Springer · Tapa Dura

International Handbook of Metacognition and Learning Technologies (Springer International Handbooks of Education (28)) (en Inglés) - Roger Azevedo & Vincent Aleven

Libro Nuevo

$ 503.455

$ 1.006.910

Ahorras: $ 503.455

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "International Handbook of Metacognition and Learning Technologies (Springer International Handbooks of Education (28)) (en Inglés)"

Education in today's technologically advanced environments makes complex cognitive demands on students pre-learning, during, and post-learning. Not surprisingly, these analytical learning processes--metacognitive processes--have become an important focus of study as new learning technologies are assessed for effectiveness in this area.Rich in theoretical models and empirical data, the International Handbook of Metacognition and Learning Technologies synthesizes current research on this critical topic. This interdisciplinary reference delves deeply into component processes of self-regulated learning (SRL), examining theories and models of metacognition, empirical issues in the study of SRL, and the expanding role of educational technologies in helping students learn. Innovations in multimedia, hypermedia, microworlds, and other platforms are detailed across the domains, so that readers in diverse fields can evaluate the theories, data collection methods, and conclusions. And for the frontline instructor, contributors offer proven strategies for using technologies to benefit students at all levels. For each technology covered, the Handbook: Explains how the technology fosters students' metacognitive or self-regulated learning.Identifies features designed to study or support metacognitve/SRL behaviors.Reviews how its specific theory or model addresses learners' metacognitive/SRL processes.Provides detailed findings on its effectiveness toward learning.Discusses its implications for the design of metacognitive tools.Examines any theoretical, instructional, or other challenges.These leading-edge perspectives make the International Handbook of Metacognition and Learning Technologies a resource of great interest to professionals and researchers in science and math education, classroom teachers, human resource researchers, and industrial and other instructors.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes