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portada International Design Organizations: Histories, Legacies, Values (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 15.5 x 2.0 cm
Peso
1.27 kg.
ISBN13
9781350112513
N° edición
1

International Design Organizations: Histories, Legacies, Values (en Inglés)

Aynsley, Jeremy ; Clarke, Alison J. ; Messell, Tania (Autor) · Bloomsbury Visual Arts · Tapa Dura

International Design Organizations: Histories, Legacies, Values (en Inglés) - Aynsley, Jeremy ; Clarke, Alison J. ; Messell, Tania

Libro Nuevo

$ 244.930

  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "International Design Organizations: Histories, Legacies, Values (en Inglés)"

This innovative volume brings together international design scholars to address the history and present-day status of national and international design organizations, working across design disciplines and located in countries including Argentina, Turkey, Estonia, Switzerland, Italy, China and the USA. In the second half of the 20th century, many non-governmental organizations were created to address urgent cultural, economic and welfare issues. Design organizations set out to create an international consensus for the future direction of design. This included enhancing communication between professionals, educators and practitioners, raising standards for design, and creating communities of designers across linguistic, national and political borders. Shared needs and agendas were identified and categories of design constantly defined and re-defined, often with overt cultural and political intents. Drawing on an impressive range of original research, archival sources and oral testimony, this volume questions the aims and achievements of national and international design organizations in light of their subsequent histories and their global remits. The Cold War period is central to the book, while many chapters draw on post-colonial perspectives to interpret how transnational networks and negotiations took place at events and congresses, and through publication.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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