Estamos de festejo solo por hoy hasta 40% Dcto + envio gratis en todos los libros!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada integrating the 40 acres (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.4 x 14.5 x 1.8 cm
Peso
0.34 kg.
ISBN
820340855
ISBN13
9780820340852

integrating the 40 acres (en Inglés)

Dwonna Goldstone (Autor) · University of Georgia Press · Tapa Blanda

integrating the 40 acres (en Inglés) - Goldstone, Dwonna

Libro Nuevo

$ 49.775

$ 82.959

Ahorras: $ 33.183

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "integrating the 40 acres (en Inglés)"

You name it, we can't do it. That was how one African American student at the University of Texas at Austin summed up his experiences in a 1960 newspaper article--some ten years after the beginning of court-mandated desegregation at the school. In this first full-length history of the university's desegregation, Dwonna Goldstone examines how, for decades, administrators only gradually undid the most visible signs of formal segregation while putting their greatest efforts into preventing true racial integration. In response to the 1956 Board of Regents decision to admit African American undergraduates, for example, the dean of students and the director of the student activities center stopped scheduling dances to prevent racial intermingling in a social setting. Goldstone's coverage ranges from the 1950 U.S. Supreme Court ruling that the University of Texas School of Law had to admit Heman Sweatt, an African American, through the 1994 Hopwood v. Texas decision, which ended affirmative action in the state's public institutions of higher education. She draws on oral histories, university documents, and newspaper accounts to detail how the university moved from open discrimination to foot-dragging acceptance to mixed successes in the integration of athletics, classrooms, dormitories, extracurricular activities, and student recruitment. Goldstone incorporates not only the perspectives of university administrators, students, alumni, and donors, but also voices from all sides of the civil rights movement at the local and national level. This instructive story of power, race, money, and politics remains relevant to the modern university and the continuing question about what it means to be integrated.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes