Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Indigenous Knowledge and Ethnomathematics (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
285
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.42 kg.
ISBN13
9783030974848

Indigenous Knowledge and Ethnomathematics (en Inglés)

Vandendriessche, Eric ; Pinxten, Rik (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Indigenous Knowledge and Ethnomathematics (en Inglés) - Vandendriessche, Eric ; Pinxten, Rik

Libro Nuevo

$ 270.969

$ 285.231

Ahorras: $ 14.262

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 12 de Agosto y el Lunes 26 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Indigenous Knowledge and Ethnomathematics (en Inglés)"

The book presents a series of ethnographic studies, which illustrate issues of wider importance, such as the role of cultural traditions, concepts and learning procedures in the development of formal (or mathematical) thinking outside of the western tradition. It focuses on research at the crossroads of anthropology and ethnomathematics to document indigenous mathematical knowledge and its inclusion in specific cultural patterns. More generally, the book demonstrates the heuristic value of crossing ethnographical, anthropological and ethnomathematical approaches to highlight and analyze-or "formalize" with a pedagogical outlook-indigenous mathematical knowledge.The book is divided into three parts. The first part extensively analyzes theoretical claims using particular ethnographic data, while revealing the structural mathematical features of different ludic, graphic, or technical/procedural practices in their links to other cultural phenomena. In the second part, new empirical studies that add data and perspectives from the body of studies on indigenous knowledge systems to the ongoing discussions in mathematics education in and for diverse cultural traditions are presented. This part considers, on the one hand, the Brazilian work in this field; on the other hand, it brings ethnographic innovation from other parts of the world. The third part comprises a broad philosophical discussion of the impact of intuitive or "ontological" premises on mathematical thinking and education in the light of recent developments within so-called indigenously inspired thinking. Finally, the editors' conclusions aim to invite the broad and diversified field of scholars in this domain of research to seek alternative approaches for understanding mathematical reasoning and the adjacent adequate educational goals and means.This book is of interest to scholars and students in anthropology, ethnomathematics, history and philosophy of science, mathematics, and mathematics education, as well as other individuals interested in these topics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes