Llego la Feria del Libro a Buscalibre hasta -10% Dcto en miles de libros!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Human Conditions: The Cultural Basis of Educational Developments (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
252
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780415790161
N° edición
1

Human Conditions: The Cultural Basis of Educational Developments (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés)

Robert A Levine; Merry White (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Human Conditions: The Cultural Basis of Educational Developments (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés) - Robert A Levine; Merry White

Libro Nuevo

$ 58.789

$ 73.486

Ahorras: $ 14.697

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Human Conditions: The Cultural Basis of Educational Developments (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés)"

First published in 1986, this book proposes and illustrates a new approach to the comparative analysis of educational policy, based on anthropological and historical inquiry. It reviews the transitions of Western countries, Japan, and the People's Republic of China and in doing so investigates cultural ideas of human potential and how they inform social and economic goals of education. An analysis of the problems and emerging patterns in developing countries reveals how and why the meanings of life for the majority of their populations were still influenced by agrarian cultural models, even after the introduction of new educational and occupational careers. In place of universalistic economic models and homogenous modernization strategies, the authors propose that culture-specific meanings of education are determined by each country's particular transition from its agrarian past to its socio-economic conditions at the time. They argue that change in educational development has been as varied in ends, means and significance outcomes as the cultures in which it has occurred and point to the need for a deeper understanding of cultural contexts in which policy choices and development plans are made.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes