Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Handbook of Infant, Toddler, and Preschool Mental Health Assessment (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
552
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
3
ISBN
0195144384
ISBN13
9780195144383

Handbook of Infant, Toddler, and Preschool Mental Health Assessment (en Inglés)

Rebecca Delcarmen-Wiggins (Autor) · Oxford University Press · Tapa Dura

Handbook of Infant, Toddler, and Preschool Mental Health Assessment (en Inglés) - Rebecca Delcarmen-Wiggins

Libro Nuevo

$ 221.783

$ 277.229

Ahorras: $ 55.446

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Handbook of Infant, Toddler, and Preschool Mental Health Assessment (en Inglés)"

The Handbook of Infant, Toddler, and Preschool Mental Health Assessment brings together for the first time, leading clinical researchers to provide empirically based recommendations for assessment of social-emotional and behaviour problems and disorders in the earliest years. Each author presents state-of-the-art information on scientifically valid, developmentally based clinical assessments and makes recommendations based on the integration of developmental theory, empirical findings, and clinical experience. Though the field of mental health assessment in infants and young children lags behind work with older children and adults, recent scientific advances, including new measures and diagnostic approaches, have led to dramatic growth in the field. The editors of this exciting new work have assembled an extraordinary collection of chapters that thoroughly discuss the conceptualizations of dysfunction in infants and young children, current and new diagnostic criteria, and such specific disorders as sensory modulation dysfunction, sleep disorders, eating and feeding disorders, autistic spectrum disorders, anxiety disorders, posttraumatic stress disorder, and ADHD. Chapters further highlight the importance of incorporating contextual factors such as parent-child relationship functioning and cultural background into the assessment process to increase the validity of findings. Given the comprehensiveness of this groundbreaking volume in reviewing conceptual, methodological, and research advances on early identification, diagnosis and clinical assessment of disorders in this young age group, it will be an ideal resource for teachers, researchers, and a wide variety of clinicians including child psychologists, child psychiatrists, early intervention providers, early special educators, social workers, family physicians and paediatricians.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes