HOT WEEK - Seguimos! Hasta 30% en importados + Envio gratis en compras mayores a $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Glocalization and the Development of a Hybrid Leadership Model: A Study of Chinese University Presidency (Routledge Research in Educational Leadership) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
284
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367248901
N° edición
1

Glocalization and the Development of a Hybrid Leadership Model: A Study of Chinese University Presidency (Routledge Research in Educational Leadership) (en Inglés)

Qingyan Tian (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Glocalization and the Development of a Hybrid Leadership Model: A Study of Chinese University Presidency (Routledge Research in Educational Leadership) (en Inglés) - Qingyan Tian

Libro Nuevo

$ 139.944

$ 199.920

Ahorras: $ 59.976

30% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Glocalization and the Development of a Hybrid Leadership Model: A Study of Chinese University Presidency (Routledge Research in Educational Leadership) (en Inglés)"

Through in-depth interviews with the presidents of major Chinese universities, this text explores the changing demands on leaders in Higher Education in the wake of globalization, and develops a contemporary model of Hybrid Leadership. Glocalization and the Development of a Hybrid Leadership Model examines the leadership philosophies and practices of Chinese university presidents and presents new insights and perspectives on the meaning and practice of leadership in a global era. Drawing on data from a unique methodological process which integrates Western and Eastern approaches, chapters foreground the experiences of leaders in higher education to demonstrate how they perceive and balance diverse and potentially conflicting local and global demands, and ensure effective leadership by combining leadership philosophies and practices from local and global contexts. Ultimately, this informs the development of new model of leadership characterized by the hybridization of the global and local at the contextual and personal levels, and marked by global competency, multiple cultural and sectoral mindsets, and geographically adaptable skill sets. Challenging and enriching the existing theories of leadership for higher education,  this text will be of interest to scholars, post-graduate students and academics in the fields of educational leadership, international and comparative education, higher education, and leadership studies. It will also be of interests to the practitioners of leadership in general and higher education leadership in particular.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes