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portada From Dualism to Unity in Quantum Physics (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
132
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781316509760
N° edición
1

From Dualism to Unity in Quantum Physics (en Inglés)

Alfred LandÉ (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

From Dualism to Unity in Quantum Physics (en Inglés) - Alfred LandÉ

Libro Nuevo

$ 67.193

$ 111.988

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "From Dualism to Unity in Quantum Physics (en Inglés)"

Originally published in 1960, and written by the renowned German-American physicist Alfred Landé (1888-1976), this book challenges the view that the principles of wave-particle duality, complementarity and uncertainty are fundamental to micro-mechanics. Instead, the text sets out to reduce dualistic quantum phenomena to still more elementary general principles, such as symmetry, invariance and continuity. It thus develops the Bohr-Heisenberg account, resting on Born's statistical interpretation, into a unitary theory. Appendices are included. This book will be of value to anyone with an interest in quantum physics and the history of science.

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El libro está escrito en Inglés.
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