Llego la Feria del Libro a Buscalibre hasta -10% Dcto en miles de libros!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience (The Cultural and Social Foundations of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
145
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783319746081
N° edición
1

Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience (The Cultural and Social Foundations of Education) (en Inglés)

Joacim Andersson; Jim Garrison; Leif Östman (Autor) · Palgrave Macmillan · Tapa Dura

Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience (The Cultural and Social Foundations of Education) (en Inglés) - Joacim Andersson; Jim Garrison; Leif Östman

Libro Nuevo

$ 102.696

$ 128.370

Ahorras: $ 25.674

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience (The Cultural and Social Foundations of Education) (en Inglés)"

Drawing on John Dewey and the later Ludwig Wittgenstein, this book breaks new ground for educational research by employing philosophy as a conceptual resource to develop new methodological and analytical tools for conducting in situ empirical investigations. The first chapter explores such similarities between Wittgenstein and Dewey as anti-representationalism and the primacy of practice. These ideas emphasize overt action thereby rendering learning empirically observable and enabling the construction of the methods and analytical model introduced in chapters three and four. The chapters that follow exposit Deweyan ideas of embodiment, the primacy of the aesthetic encounter, and aesthetically expressive meaning that are underdeveloped in Wittgenstein and introduce the method of practical epistemological analysis (PEA) and a model of situated epistemic relations (SER) to investigate the learning of body techniques in the context of dingy sailing. The concluding chapter introduces practical artistic analysis (PAA) to investigate learning body techniques in the Swedish sloyd classroom.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes