Feria del libro importado hasta con 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education and Democracy in the Nordic Countries: Making Sense of School Leadership, Policy, and Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
182
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 15.8 x 1.6 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN13
9783031331947

Education and Democracy in the Nordic Countries: Making Sense of School Leadership, Policy, and Practice (en Inglés)

Gunnulfsen, Ann Elisabeth ; Ärlestig, Helene ; Storgaard, Merete (Autor) · Springer · Tapa Dura

Education and Democracy in the Nordic Countries: Making Sense of School Leadership, Policy, and Practice (en Inglés) - Gunnulfsen, Ann Elisabeth ; Ärlestig, Helene ; Storgaard, Merete

Libro Físico

$ 204.152

$ 340.253

Ahorras: $ 136.101

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 29 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education and Democracy in the Nordic Countries: Making Sense of School Leadership, Policy, and Practice (en Inglés)"

This book discusses principals' prerequisites and work within the five Nordic countries and focuses on schools as formal institutions that carry out functions delegated to them by the social collective. It includes a discussion about what kind of state policy demonstrates autonomy in Nordic schools, as well as the ways in which school leaders as sense makers in local schools possess and enact policy in a globalized economy and a changing world. The book draws both on a range of theoretical frameworks and educational leadership and policy research to provide multiple comparative perspectives of school leadership in the Nordic countries, the moral purpose of schooling, school governance and power relations, expectations towards school leadership, handling of crises, and cultures of trust. The chapters range from in depth-case studies and policy document analyses to large-scale data sets and literature reviews. All chapters have multiple messages for practitioners, policymakers and researchers as they seek to engage with school leadership as a core activity in times of societal changes. As democratic welfare states, the five Nordic countries have many similarities, but also differences which makes it interesting to understand more about various ways to strive towards democracy and well-educated citizens.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes