Feria del libro importado hasta con 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Dramatic Apparitions and Theatrical Ghosts: The Staging of Illusion Across Time and Cultures (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.6 x 14.0 x 1.4 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9781350371699

Dramatic Apparitions and Theatrical Ghosts: The Staging of Illusion Across Time and Cultures (en Inglés)

Hall, Ann C. ; Nadel, Alan (Autor) · Methuen Drama · Tapa Dura

Dramatic Apparitions and Theatrical Ghosts: The Staging of Illusion Across Time and Cultures (en Inglés) - Hall, Ann C. ; Nadel, Alan

Libro Nuevo

$ 158.272

$ 263.787

Ahorras: $ 105.515

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 19 de Agosto y el Lunes 02 de Septiembre.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Dramatic Apparitions and Theatrical Ghosts: The Staging of Illusion Across Time and Cultures (en Inglés)"

Ghosts haunt the stages of world theatre, appearing in classical Greek drama through to the plays of 21st-century dramatists. Tracing the phenomenon across time and in different cultures, the chapters collected here examine their representation, dramatic function, and what they may tell us about the belief systems of their original audiences and the conditions of theatrical production. As illusions of illusions, they foreground many dramatic themes common to a wide variety of periods and cultures. Arranged chronologically, this collection examines how ghosts represent political change in Athenian culture in three plays by Aeschylus; their function in traditional Japanese drama; the staging of the supernatural in the dramatic liturgy of the early Middle Ages; ghosts within the dramatic works of Middleton, George Peele, and Christopher Marlowe, and the technologies employed in the 18th and 19th centuries to represent the supernatural on stage. Coverage of the dramatic representation of ghosts in the 20th and 21st centuries includes studies of Noël Coward's Blithe Spirit, August Wilson's Pittsburgh Cycle, plays by Sam Shepard, David Mamet, and Sarah Ruhl, Paddy Chayefsky's The Tenth Man, Suzan-Lori Parks' Topdog/Underdog, and the spectral imprint of Shakespeare's ghosts in the Irish drama of Marina Carr, Martin McDonagh, William Butler Yeats, and Samuel Beckett. The volume closes by examining three contemporary American indigenous plays by Anishinaabe author, Alanis King.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes