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portada Consuming Dance: Choreography and Advertising (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.5 x 2.3 cm
Peso
0.38
ISBN13
9780190491376

Consuming Dance: Choreography and Advertising (en Inglés)

Colleen T. Dunagan (Autor) · Oxford University Press · Tapa Blanda

Consuming Dance: Choreography and Advertising (en Inglés) - Colleen T. Dunagan

Libro Nuevo

$ 64.879

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Consuming Dance: Choreography and Advertising (en Inglés)"

Dance in TV advertisements has long been familiar to Americans as a silhouette dancing against a colored screen, exhibiting moves from air guitar to breakdance tricks, all in service of selling the latest Apple product. But as author Colleen T. Dunagan shows in Consuming Dance, the advertising industry used dance to market items long before iPods. In this book, Dunagan lays out a comprehensive history and analysis of dance commercials to demonstrate the ways in which the form articulates with, informs, and reflects U.S. culture. In doing so, she examines dance commercials as cultural products, looking at the ways in which dance engages with television, film, and advertising in the production of cultural meaning. Throughout the book, Dunagan interweaves semiotics, choreographic analysis, cultural studies, and critical theory in an examination of contemporary dance commercials while placing the analysis within a historical context. She draws upon connections between individual dance-commercials and the discursive and production histories to provide a thorough look into brand identity and advertising's role in constructing social identities.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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