Comenzó HOT SALE Hasta 50% en importados + ENVIO GRATIS en todos los pedidos!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Computer-Based Mathematics Education and the use of Matcos Software in Primary and Secondary Schools (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
524
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781799857181
N° edición
1

Computer-Based Mathematics Education and the use of Matcos Software in Primary and Secondary Schools (en Inglés)

Francesco Aldo Costabile; Mariavittoria Altomare; Gianluca Tricoli (Autor) · Information Science Reference · Tapa Dura

Computer-Based Mathematics Education and the use of Matcos Software in Primary and Secondary Schools (en Inglés) - Francesco Aldo Costabile; Mariavittoria Altomare; Gianluca Tricoli

Libro Físico

$ 215.807

$ 431.615

Ahorras: $ 215.807

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Computer-Based Mathematics Education and the use of Matcos Software in Primary and Secondary Schools (en Inglés)"

The theme of inserting new digital technologies into the teaching and learning of mathematics from primary and secondary schools has provoked a wide and interesting debate. One such debate is the reformation of the foundations of mathematics to include computation (what and how to calculate) among the traditional themes (Arithmetic, Geometry, etc.) of mathematics. Thus, the authors propose the MatCos Project as a new approach for solving this issue. Computer-Based Mathematics Education and the Use of MatCos Software in Primary and Secondary Schools is a critical reference source that proposes a new pedagogical-learning paradigm that guides students in the formation of an active, logical-sequential, intuitive, and creative thinking that directs them towards problem-solving and starts students with computational thinking and programming in a natural way. The content of the book is divided into two parts, with the first exploring theoretical and pedagogical notes on mathematics and the second examining the MatCos programming environment and its systematic inclusion in teaching practice. Highlighting themes that include computer-assisted instruction, teaching-learning sequences, and programming, this book is ideal for in-service teachers, mathematics instructors, academicians, researchers, and students.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes