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portada Authenticity in North America: Place, Tourism, Heritage, Culture and the Popular Imagination (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
220
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN13
9781138341319
N° edición
1

Authenticity in North America: Place, Tourism, Heritage, Culture and the Popular Imagination (en Inglés)

Lovell, Jane ; Hitchmough, Sam (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Authenticity in North America: Place, Tourism, Heritage, Culture and the Popular Imagination (en Inglés) - Lovell, Jane ; Hitchmough, Sam

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Authenticity in North America: Place, Tourism, Heritage, Culture and the Popular Imagination (en Inglés)"

This interdisciplinary book addresses the highly relevant debates about authenticity in North America, providing a contemporary re-examination of American culture, tourism and commodification of place. Blending social sciences and humanities research skills, it formulates an examination of the geography of authenticity in North America, and brings together studies of both rurality and urbanity across the country, exposing the many commonalities of these different landscapes. Relph stated that nostalgic places are inauthentic, yet within this work several chapters explore how festivals and visitor attractions, which cultivate place heritage appeal, are authenticated by tourists and communities, creating a shared sense of belonging. In a world of hyperreal simulacra, post-truth and fake news, this book bucks the trend by demonstrating that authenticity can be found everywhere: in a mouthful of food, in a few bars of a Beach Boys song, in a statue of a troll, in a diffuse magical atmosphere, in the weirdness of the ungentrified streets. Written by a range of leading experts, this book offers a contemporary view of American authenticity, tourism, identity and culture. It will be of great interest to upper-level students, researchers and academics in Tourism, Geography, History, Cultural Studies, American Studies and Film Studies.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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