menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada art, vision, and nineteenth-century realist drama: acts of seeing (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
244
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.9 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN
0415821762
ISBN13
9780415821766

art, vision, and nineteenth-century realist drama: acts of seeing (en Inglés)

Amy Holzapfel (Autor) · Routledge · Tapa Dura

art, vision, and nineteenth-century realist drama: acts of seeing (en Inglés) - Holzapfel, Amy

Libro Nuevo

$ 204.164

$ 340.273

Ahorras: $ 136.109

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "art, vision, and nineteenth-century realist drama: acts of seeing (en Inglés)"

Realism in theatre is traditionally defined as a mere seed of modernism, a crude attempt to reproduce an exact copy of reality on stage. Art, Vision & Nineteenth-Century Realist Drama redefines realism as a complex and under-examined form of visual modernism, one that positioned theatre at the crux of the encounter between consciousness and the visible world. Tracing a historical continuum of "acts of seeing" on the realist stage, Holzapfel demonstrates how theatre participated in modernity's aggressive interrogation of vision's residence in the human body. New findings by scientists and philosophers--such as Diderot, Goethe, Müller, Helmholtz, and Galton--exposed how the visible world is experienced and framed by the unstable relativism of the physiological body rather than the fixed idealism of the mind. Realist artists across media paradoxically embraced this paradigm shift by focusing on the embodied observer. Drawing from extensive archival research, Holzapfel conducts close readings of iconic dramas and their productions--including Scribe's The Glass of Water, Zola's Thérèse Raquin, Ibsen's A Doll House, Strindberg's The Father, and Hauptmann's Before Sunrise--alongside analyses of artwork by major painters and photographers--such as Chardin, Nadar, Millais, Rejlander, and Liebermann. In a radical challenge to existing criticism, Holzapfel argues that realism in theatre was never the attempt to reproduce an exact copy of the seen world but rather the struggle to make visible the act of seeing.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes