Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century art Forms (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2000
Idioma
Inglés
N° páginas
168
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1
ISBN
0252069382
ISBN13
9780252069383

A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century art Forms (en Inglés)

Linda Hutcheon (Autor) · University Of Illinois Press · Tapa Blanda

A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century art Forms (en Inglés) - Linda Hutcheon

Libro Nuevo

$ 53.931

$ 67.413

Ahorras: $ 13.483

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century art Forms (en Inglés)"

In this major study of a flexible and multifaceted mode of expression, Linda Hutcheon looks at works of modern literature, visual art, music, film, theater, and architecture to arrive at a comprehensive assessment of what parody is and what it does. Hutcheon identifies parody as one of the major forms of modern self-reflexivity, one that marks the intersection of invention and critique and offers an important mode of coming to terms with the texts and discourses of the past. Looking at works as diverse as Tom Stoppard's Rosenkrantz and Guildenstern Are Dead, Brian de Palma's Dressed to Kill, Woody Allen's Zelig, Karlheinz Stockhausen's Hymnen, James Joyce's Ulysses, and Magritte's This Is Not a Pipe, Hutcheon discusses the remarkable range of intent in modern parody while distinguishing it from pastiche, burlesque, travesty, and satire. She shows how parody, through ironic playing with multiple conventions, combines creative expression with critical commentary. Its productive-creative approach to tradition results in a modern recoding that establishes difference at the heart of similarity. In a new introduction, Hutcheon discusses why parody continues to fascinate her and why it is commonly viewed as suspect-–for being either too ideologically shifty or too much of a threat to the ownership of intellectual and creative property.  

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes