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portada A General Theory of Visual Culture (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
400
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780691178073

A General Theory of Visual Culture (en Inglés)

Whitney Davis (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

A General Theory of Visual Culture (en Inglés) - Whitney Davis

Libro Nuevo

$ 123.275

  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A General Theory of Visual Culture (en Inglés)"

What is cultural about vision--or visual about culture? In this ambitious book, Whitney Davis provides new answers to these difficult and important questions by presenting an original framework for understanding visual culture. Grounded in the theoretical traditions of art history, A General Theory of Visual Culture argues that, in a fully consolidated visual culture, artifacts and pictures have been made to be seen in a certain way; what Davis calls "visuality" is the visual perspective from which certain culturally constituted aspects of artifacts and pictures are visible to informed viewers. In this book, Davis provides a systematic analysis of visuality and describes how it comes into being as a historical form of vision. Expansive in scope, A General Theory of Visual Culture draws on art history, aesthetics, the psychology of perception, the philosophy of reference, and vision science, as well as visual-cultural studies in history, sociology, and anthropology. It provides penetrating new definitions of form, style, and iconography, and draws important and sometimes surprising conclusions (for example, that vision does not always attain to visual culture, and that visual culture is not always wholly visible). The book uses examples from a variety of cultural traditions, from prehistory to the twentieth century, to support a theory designed to apply to all human traditions of making artifacts and pictures--that is, to visual culture as a worldwide phenomenon.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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